کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


نگهداری میوه های عید نوروز:


نزدیک های عید نوروز طبق عادت ایرانیان اقدام به خرید میوه برای روزهای تعطیل نوروز و حتی روز 13 بدر خود نیز می کنند ولی تازه نگهداشتن میوه ها در این 13 روز نیازمند رعایت مسائلی هست که در ادامه خدمت شما عنوان خواهد شد امید که سودمند باشد. از مهمترین مواردی که وجود دارد تا هنگام شب عید میوه هایی مثل موز تغییر رنگ پیدا میکنند و پلاسیده هم می شوند که با رسیده شدن آن پوست آن لیز و ممکن است کپک نیز بزند که مرکبات مثل نارنگی و پرتقال و لیمو هم به همین شکل می باشند برای این منظور و جلوگیری از این اتفاق چند راه و توصیه ساده خدمت شما عزیزان پیشنهاد می گردد:
شاید به نظر شما ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری میوه‌ها یخچال باشد، درحالی که همیشه این‌طور نیست. یک مکان مناسب برای نگهداری و ذخیره میوه مکانی خشک، خنک و به دور از نور آفتاب است. این فضا می‌تواند کشوی یخچال شما باشد اگر قصد دارید برای شب سال نو و چند روز دید و بازدید عید میوه تهیه کنید، توصیه می‌شود میوه‌های بادوامی مثل سیب، گلابی، خیار یا مرکبات بخرید یا اگر قصد مصرف دیگر انواع میوه را دارید آن را به مقدار زیاد خریداری نکرده و به اندازه مصرف 2 تا 3 روز از آن تهیه کنید.
میوه‌ها را جدا از هم بگذارید. یکی از مسایلی که معمولا سبب رسیدن سریع‌تر میوه‌ها و فساد زودتر آنها می‌شود نگهداری انواع میوه در کنار هم است. جالب است بدانید برخی میوه‌ها گازی به نام اتیلون آزاد می‌کنند که می‌تواند سبب رسیدن میوه های دیگر و کاهش زمان نگهداری آنها شود. مثلا اگر کیوی را در کنار سیب بگذارید، به سرعت نرم می‌شود.
بنابراین رعایت نکات زیر و آشنایی با آنها توصیه می‌شود:
توصیه ما این است که میوه‌هایی مثل موز، هلو، گلابی، سیب، آلو، گوجه، شلیل و زردآلو را کنار کیوی، طالبی و خربزه قرار ندهید.
ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری کیوی کنار سیب‌زمینی می‌تواند باشد. تماس میوه‌ها با هم مشکل‌آفرین است در صورتی که شما به اندازه کافی فضا در اختیار دارید توصیه می‌کنیم ابتدا پس از خرید، میوه‌ها را برحسب درجه رسیدگی و سفتی یا نرمی آنها دست‌چین کنید و بعد در ظرفی آنها را به کمک برگه‌های کاغذ جدا از هم بچینید.
این ترفند به آن علت است که اگر یک میوه دچار کپک یا پوسیدگی شود نتواند به راحتی فساد را به سایر میوه‌های همسایه خود انتقال دهد. حین دست‌چین کردن هم مواظب باشید میوه‌ها را با نوک انگشتان فشار ندهید تا آسیب نبینند.
خیار بسیار حساس است و بعد از چند روز تازگی و طعم خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری خیار آن را از داخل کیسه‌ی پلاستیکی خارج کنید، شسته و بعد از خشک شدن در یک قابلمه‌ی در دار بریزید و در یخچال بگذارید.
انگور را برای نگهداری بیشتر نشسته درون کیسه نگهدارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه‌های آن می‌شود.
سبزی خوردن را بشویید و در یک کیسه‌ پارچه‌ای نگهدارید. از آنجا که برگ‌های سبزی آب زیادی دارد کیسه پارچه‌ای باعث می‌شود سبزی سیاه و پلاسیده نشود.
موز را در صورتی که نرسیده باشد در روزنامه بپیچید و ابتدا دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این کار باعث شیرین شدن موز می‌شود. بعد از زرد شدن پوست موز آن‌ را در یجچال بگذارید.

0  |  مستر میوه  |  بازدید: 441



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional