کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


نیاز کودکان به بریس:


بریس ها به قرار گرفتن دندان ها در موقعیت مناسب و بهبود سلامت دهان و دندان کمک شایانی می کنند. آنها فواصل بین دندانی را هم تنظیم می کنند و برای اصلاح مال اکلوژن، اوربایت، آندربایت، اپن بایت، کراس بایت، دیپ بایت، بدشکلی دندان ها و سایر عیب های دندان و آرواره هم استفاده می شوند. بریس ها می توانند برای اهداف زیبایی یا درمانی استفاده شوند. معمولا بریس های دندان به همراه سایر ابزار ارتودنسی استفاده می شوند تا بتوانند آرواره را بازتر نگه دارد و فرم دندان ها و آرواره را اصلاح کنند.کودکان به دلایل گوناگونی به آن نیاز دارند که از جمله آن ها می توان به بدشکلی دندان ها، اورلپ دندان ها، یا مشکلاتی مثل مال اکلوژن اشاره کرد. مال اکلوژن هنگامی اتفاق می افتد که در اندازه آرواره بالا و آرواره پایین تفاوت و ناهماهنگی وجود دارد.
وقتی آرواره بالا بزرگ تر از آرواره پایین باشد به آن اوربایت می گویند. وقتی که آرواره پایین بزرگ تر از آرواره بالا باشد به آن آندربایت می گویند. گاهی مشکلات دندان و آرواره به این دلایل اتفاق می افتند: وقتی فرد دندان های شیری خود را خیلی زود از دست داده، تصادف کرده یا عادتی مثل مکیدن انگشت شست دارد. اما گاهی اوقات این مشکلات ارثی هستند، پس اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده تان به آن نیاز دارید، احتمال این که فرزندتان هم به آن نیاز داشته باشد خیلی بالاست. معمولا دندانپزشک اولین کسی است که مشکلات دندان و آرواره را متوجه می شود و به شما پیشنهاد می دهد که نزد متخصص ارتودنسی بروید. متخصص ارتودنسی کسی است که در اصلاح مشکلات فک و آرواره و دندان ها تخصص دارد.
متخصص ارتودنسی می تواند تصمیم بگیرد که آیا کودک به بریس نیاز دارد یا نه و این که چه نوعی از آن مناسب کودک است. مراجعه به متخصص ارتودنسی سن خاصی ندارد. برخی از کودکان هنگامی که ۹ سالشان است به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند، برخی دیگر در سن ۱۰ سالگی و برخی هنگامی نزد متخصص می روند که در سنین نوجوانی هستند. حتی برخی از بزرگسالان هم گاهی به درمان ارتودنسی نیاز دارند. بسیاری از متخصصان ارتودنسی پیشنهاد می دهند که کودکان از زمان شروع رشد دندان های دائمی شان، حدود ۷ سالگی، به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. در این سن بسیاری از مشکلات آرواره قابل تشخیص هستند. مراجعه زود هنگام به متخصص ارتودنسی به این معنا نیست که کودک باید حتما همان موقع از بریس استفاده کند. بلکه به این معناست که متخصص ارتودنسی بتواند مشکل را پیدا کند و بهترین زمان درمان را تعیین کند.
اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی
در اولین مراجعه، متخصص ارتودنسی به دقت دندان، دهان و آرواره کودک را بررسی می کند. او از کودک می خواهد که دندان هایش را روی هم قرار دهد و سوالاتی مثل این که آیا کودک برای جویدن و قورت دادن غذا مشکل دارد یا نه می پرسد. سپس متخصص ارتودنسی با اشعه ایکس از دندان ها تصویر برداری می کند تا ببیند که دندان ها چگونه قرار گرفته اند و آیا هیچ دندان دائمی ای قرار است رشد کند یا نه. وی همچنین از دندان های کودک قالب (ایمپرشن) تهیه می کند. این کار را توسط فشار دادن مواد چسبناک به دندان های بالا و پایین انجام می دهد. وقتی قالب برداشته شد و مواد سفت شدند پزشک طرحی از دندان ها دارد که می تواند تصمیم بگیرد که چه نوع درمانی برای کودک مناسب است.
پروسه جایگذاری ارتودنسی:
خدمات ارتودنسی توسط دندانپزشک هایی که در زمینه ارتودنسی تخصص دارند انجام می شود. در آمریکای شمالی بیشتر درمان های ارتودنسی توسط دندانپزشکانی که در زمینه تشخیص و اصلاح مال اکلوژن تخصص دارند انجام می شود. دندانپزشکان برای به دست آوردن تخصص در ارتودنسی باید ۲ یا ۳ سال آموزش اضافی ببینند تا بتوانند در زمینه ارتودنسی متخصص شوند. اولین قدم این است که تشخیص دهند آیا بریس گزینه مناسبی برای درمان بیمار است یا نه. پزشک با بیمار مشورت می کند و دندان های او را معاینه می کند. اگر پزشک این گونه تشخیص داد که آن انتخاب مناسبی است، قرار ملاقات دیگری با پزشک تنظیم می شود تا از دندان های بیمار با اشعه ایکس تصویر برداری شود و قالب و ایمپرشن تهیه شود.
از این روش ها برای تشخیص مشکل و انتخاب درمان متناسب با نیاز بیمار استفاده می شود. استفاده از الگوهای دیجیتالی در دندانپزشکی به سرعت در حال افزایش است. درمان دیجیتالی با به دست آوردن تصویری سه بعدی از دهان بیمار شروع می شود. این الگوها با لیزر و تهیه ایمپرشن دندانی به دست می آیند. درمان با شبیه سازی کامپیوتری این قابلیت را دارد که به طور اتوماتیک لثه و دندان ها را از یکدیگر جدا کند و مال اکلوژن را تشخیص دهد. این نرم افزار به متخصصان این امکان را می دهد که درمان مورد نظر را در موقعیت مجازی بررسی کنند و تشخیص دهند که آیا درمان مورد نظر نتیجه دلخواه را می دهد یا نه. معمولا طول دوره درمان از ۶ ماه تا ۲ سال و نیم متفاوت است که این به پیچیدگی و نوع مشکل بیمار بستگی دارد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 816



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional