کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


واکسن پرونار:


واکسن پرونار یا پنوموکوک pneumococcal 7-valent conjugate برای جلوگیری از عفونت ناشی از باکتری‌های پنوموکوک استفاده می‌شود. این دارو دربرگیرنده ۷ نوع مختلف باکتری‌های مولد پنوموکوک است. بیماری پنوموکوک )Pneumococcal یک عفونت جدی ایجادشده توسط این باکتری‌ها است. باکتری‌های پنوموکوک می‌توانند سینوس‌ها و گوش داخلی را آلوده کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند ریه‌ها، خون و مغز را آلوده کند و این شرایط می‌تواند برای فرد مبتلا شده مرگبار باشد. مکانیسم عمل واکسن پرونار از طریق دریافت یک دوز کوچکی از باکتری یا پروتئین‌های باکتری‌ها از این واکسن توسط فرزند شما است که باعث می‌شود که به بدن در ایجاد ایمنی در برابر بیماری کمک کند. این واکسن عفونت فعالی را که قبلاً در بدن ایجادشده را درمان نمی‌کند. ابتلای به بیماری پنوموکوک (مانند پنومونی یا مننژیت) نسبت به دریافت واکسن پرونار برای سلامت کودک شما بسیار خطرناک‌تر است. بااین‌حال، مانند هر دارویی، این واکسن می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. البته خطر عوارض جانبی جدی ناشی از دریافت این واکسن بسیار کم است. واکسن پرونارمانند هر واکسنی ممکن است در هر فردی از ابتلای به بیماری جلوگیری نکند ( یعنی لزوماً تأثیر ۱۰۰ درصدی ندارد). همچنین واکسن پرونار برای استفاده در کودکان سنین ۶ هفتگی تا ۱۰ سالگی است. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی در مورد این واکسن می‌پردازیم.

اطلاعات مهم در مورد واکسن پرونار:
واکسن پرونار از طریق یک دوره تزریق به بیمار زده می‌شود. اولین شات تزریق هنگامی‌که کودک ۲ ماهه است، زده می‌شود. سپس نوبت‌های تقویت‌کننده و یادآور واکسن در ۴ ماه، ۶ ماه و ۱۲ تا ۱۵ ماهگی داده می‌شود.
در کودکی با سن بزرگ‌تر ۶ ماه که هنوز این واکسن را دریافت نکرده است، اولین دوز را می‌توان در هرزمانی از سن ۷ ماهگی تا ۹ سال (قبل از ۱۰ سالگی) تزریق کرد.
اگر کودک در تزریق اولیه، کمتر از ۱ سال داشته باشد، او به دو دوز یادآور و افزایش‌دهنده نیاز دارد. درصورتی‌که کودک در تزریق اولیه، در سن ۱۲ تا ۲۳ ماهگی باشد، باید یک دوز یادآور دریافت کند. یک کودک ۲ ساله و یا دارای سن بیشتر در زمان اولین تزریق ممکن است تنها به یک تزریق بدون دوز تقویت‌کننده نیاز داشته باشد.
زمان‌بندی واکسیناسیون در استفاده از این واکسن بسیار مهم است تا تأثیر آن بالا باشد. برنامه واکسیناسیون یادآور کودک شما ممکن است متفاوت از این دستورالعمل باشد. دستورالعمل‌های پزشک خود را در این زمینه دنبال کنید و یا برنامه توصیه‌شده توسط بهداشت و درمان کشوری که در آن زندگی می‌کنید را دنبال کنید.
 تمام عوارض جانبی که فرزند شما پس از دریافت واکسن پرونارممکن است داشته باشد را گزارش و پیگیری کنید. هنگامی‌که کودک یک دوز تقویت‌کننده و یادآور دریافت می‌کند، اگر دوز قبلی واکسن باعث ایجاد عوارض جانبی در کودک شد، باید در این زمینه به پزشک یا مراقبین سلامت کودک شما اطلاع دهید.
اگر کودک مبتلابه بیماری سرماخوردگی یا تب باشد، کودک شما هنوز هم می‌تواند این واکسن را دریافت کند. در صورت بیماری شدیدتر همراه با تب و یا هرگونه عفونت، صبر کنید تا کودک قبل از دریافت این واکسن بهتر شود.
اطمینان حاصل کنید که فرزندتان به‌طور منظم برای ایمن‌سازی در برابر بیماری‌هایی دیگری مانند دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه (whooping cough)، سرخک، اوریون، هپاتیت یا آبله‌مرغان (chicken pox) واکسن‌های مربوطه را در قالب برنامه مدون واکسیناسیون دریافت کند. مراقبین سلامت فعال در مراکز و پایگاه‌های سلامت شهری یا روستایی شما می‌تواند برنامه ایمن‌سازی توصیه‌شده را به شما ارائه دهند.

نکاتی که باید قبل از استفاده از این واکسن بدانید:
همه عوارض جانبی را که فرزند شما پس از دریافت واکسیناسیون به آن دچار می‌شود را گزارش و پیگیری کنید. هنگامی‌که کودک یک دوز تقویت‌کننده و یادآور دریافت می‌کند، اگر پیش از آن در اثر تزریق دوز قبلی دچار عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن شده است، باید در این زمینه به پزشک یا مراقبین سلامت اطلاع دهید. اگر کودک شما تابه‌حال واکنش شدید آلرژیکی به واکسن پنوموکوک یا دیفتری داشته باشد، نباید واکسن پرونار را دریافت کند.
برای اطمینان از اینکه دریافت این واکسن برای کودک شما بی‌خطر است، اگر شما هریک از موارد زیر را کودک شما داشت، به پزشک خود اطلاع دهید:
• سابقه یک خونریزی یا اختلال لخته شدن خون مانند خونریزی یا کبودی؛
• سابقه تشنج؛
• دارا بودن یک سیستم ایمنی ضعیف ناشی از ابتلای به بیماری، پیوند مغز استخوان، یا در اثر استفاده از داروهای خاص یا دریافت داروهای ضد سرطان؛
• اگر کودک  یک دارو رقیق کننده خون از قبیل وارفارین مصرف می‌کند (Coumadin، Jantoven).
کودک شما اگر مبتلابه یک سرماخوردگی خفیف شده باشد، هنوز هم می‌تواند یک واکسن را دریافت کند. در صورت ابتلا به فرم شدیدتر همراه با تب بیماری و یا هرگونه عفونت، صبر کنید تا کودک قبل از دریافت این واکسن بهتر شود.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1380



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional