کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


ویتامین C و جذب آهن:


ویتامین C جذب آهن را افزایش می دهد. این ویتامین می تواند به آهن غیر هم موجود در مواد غذایی گیاهی متصل شود. آهن غیر هم به اندازه آهن هم از نوع آهن موجود در محصولات حیوانی توسط بدن جذب نمی شود.
ویتامین C با آهن غیر هم متصل می شود و جذب آن را برای بدن بسیار آسان می کند. این عملکرد مهمی است به ویژه برای افرادی که بیشتر آهن خود را از مواد غذایی گیاهی دریافت می کنند. مطالعه ای در بزرگسالان نشان می دهد جذب آهن با مصرف 100 میلی گرم ویتامین C همراه با غذا 67 درصد افزایش می یابد.
با این حال، افرادی که شرایط تجمع آهن در بدن را افزایش می دهند مانند هموکروماتوز باید درباره مصرف مکمل های ویتامین C احتیاط کنند. در این شرایط مصرف بیش از حد ویتامین C منجر به اضافه بار آهن می شود که می تواند به قلب، کبد، لوزالمعده، تیروئید و سیستم عصبی مرکزی آسیب جدی وارد می کند.
در صورت عدم وجود شرایطی که جذب آهن را افزایش می دهد اضافه بار آهن بسیار بعید به نظر می رسد. علاوه بر این، زمان مصرف آهن اضافی به صورت مکمل افزایش سطح بیش از حد آهن در بدن رخ می دهد.
مصرف مکمل ها با دوز بالا منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند.
ویتامین C اضافی از بدن به عنوان اگزالات مواد زائد بدن دفع می شود. اگزالات به طور معمول با ادرار از بدن خارج می شود. با این حال، در برخی شرایط اگزالات به مواد معدنی متصل شده و با ایجاد کریستال هایی می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.
مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند میزان اگزالات در ادرار را افزایش دهد، بنابراین خطر ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد. در تحقیقی که افراد بزرگسال از مکمل هزار میلی گرم ویتامین C دو بار در روز به مدت 6 روز استفاده کردند میزان اگزالات دفع شده آنها 20 درصد افزایش یافت.
مصرف زیاد ویتامین C نه تنها با مقادیر بیشتری اگزالات ادراری ارتباط دارد بلکه با ایجاد سنگ کلیه به ویژه در صورت مصرف مقادیر بیش از دو هزار میلی گرم نیز مرتبط است. گزارش هایی از نارسایی کلیه در افرادی که بیش از دو هزار میلی گرم در روز ویتامین C مصرف کرده اند نیز عنوان شده است. با این حال، این امر به ویژه در افراد سالم امری بسیار نادر است.
خلاصه:
ویتامین C به عنوان یک ماده مغذی آنتی اکسیدان و ضروری عملکردهای بسیاری برعهده دارد. به عنوان مثال، به تولید کلاژن، کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود ترمیم زخم کمک می کند. میوه ها و سبزی های تازه منابع خوبی از ویتامین C محسوب می شوند. برخی از افراد مکمل آن را مصرف می کنند، اما همیشه بهتر است قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 624



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional