کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


کرم املا بی حس کننده ی موضعی:


کِرِم املا که با نام عمومی لیدوکائین و پریلوکائین موضعی نیز شناخته می‌شود، یک داروی بی حس کننده‌ی موضعی است. این کرم، حاوی لیدوکائین و پریلوکائین می‌باشد و طرز کار آن بدین صورت است که سیگنال‌های عصبی در بدن را مسدود می‌کند. از کِرِم املا برای بی‌حس کردن پوست سالم و صدمه ندیده و یا پوست آلت تناسلی مردان و همچنین واژن خانم‌ها، استفاده می‌شود. این دارو برای آماده ساختن افراد جهت انجام جراحی‌های کوچک و جزئی یا انجام اقدامات پزشکی در این نواحی، استفاده می‌گردد. کِرِم املا که با نام عمومی لیدوکائین و پریلوکائین موضعی نیز شناخته می‌شود، یک داروی بی حس کننده‌ی موضعی است.
اطلاعات مهم درباره کِرِم املا:
مصرف بیش از اندازه‌ی داروهای بی حس کننده و جذب بیش از حد آن توسط پوست بدن، می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی کُشنده شود. علائم استفاده‌ی بیش از حد از داروهای بی حس کننده ممکن است شامل موارد زیر باشد:
ضربان قلب نامنظم، تشنج، بی‌هوش شدن، تنفس آهسته و یا نارسایی تنفسی؛
از کمترین میزانی از این دارو که می‌تواند پوست را بی‌حس کند، استفاده نمائید. از مصرف بیش از اندازه‌ی کرم املا و یا پوشاندن آن قسمت از پوست با باند یا پوشش پلاستیکی بدون تجویز پزشک، خودداری کنید.
پوستی که بریده شده و یا تحریک شده، نسبت به پوستی که سالم است، داروی موضعی بیشتری را جذب خودش می‌کند.
یادآوری می‌شود که از کمترین میزانی از این دارو که می‌تواند پوست را بی‌حس کند یا درد را تسکین دهد، استفاده نمائید. از مصرف بیش از اندازه‌ی کِرِم املا و یا پوشاندن آن قسمت از پوست با باند یا پوشش پلاستیکی بدون تجویز پزشک، خودداری کنید.
قبل از استفاده از کِرِم املا، در صورتی که بیماری کبدی، سابقه‌ی واکنش آلرژیکی نسبت به لیدوکائین یا پریلوکائین، سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی ابتلا به متیموگلوبینیمیا (methemoglobinemia/ یک اختلال در خون)، یا هر گونه کمبود آنزیم ژنتیکی دارید، به دکترتان اطلاع دهید.
حواستان باشد که ناخواسته و تصادفاً، به آن ناحیه‌ای از بدنتان که بی‌حس شده آسیب وارد نکنید. همچنین از تماس با محیط‌های بسیار گرم یا بسیار سرد خودداری نمائید.

این کرم، حاوی لیدوکائین و پریلوکائین می‌باشد و طرز کار آن بدین صورت است که سیگنال‌های عصبی در بدن را مسدود می‌کند.
نکات مهمی که قبل از استفاده از کِرِم املا باید رعایت کرد:
در صورتی که نسبت به هر نوع داروی بی‌حس‌کننده‌ای حساسیت دارید، از کِرِم املا استفاده نکنید. گزارشات بیماران نشان می‌دهد که اگر داروهای بی‌حس کننده را بدون تجویز پزشک استفاده کنید، در اثر استفاده‌ی بیش از حد، عوارض کُشنده‌ای به وقوع پیوسته‌اند (مثلاً در هنگام استفاده از این دارو برای لیزر موهای زائد بدن، باید حتماً با توصیه‌ی پزشک و به میزان کم، از این کِرِم استفاده گردد وگرنه عوارض خطرناکی را می‌تواند به دنبال داشته باشد). این عوارض، در زنانی که قبل از ماموگرافی از این داروهای بی‌حس کننده به میزان زیاد استفاده کرده‌اند نیز مشاهده شده است. اگر برای لیزر موهای زائد یا مواردی از این قبیل به جایی مراجعه می‌کنید، بدانید که در بسیاری از این مراکز پزشک حضور ندارد. بنابراین بهتر است به جایی بروید که زیر نظر یک پزشک اداره می‌شود تا پزشک شما را در مورد استفاده از داروهای بی حس کننده راهنمایی نماید.

برای اطمینان از اینکه مصرف کِرِم املا برای شما خطری در پی نخواهد داشت، اگر موارد زیر را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید:
یک اختلال سلولی خون به نام متیموگلوبینیمیا؛
بیماری کبدی؛
یک کمبود آنزیم ژنتیکی در بدن به نام کمبود گلوکز۶- فسفات دیهیدروژنه (G6PD)؛
سابقه‌ی خانوادگی در ابتلا به متیموگلوبینیمیا یا هر گونه کمبود آنزیم ژنتیکی در بدن؛

در صورتی که نسبت به هر نوع داروی بی‌حس‌کننده‌ای حساسیت دارید، از کِرِم املا استفاده نکنید.
مصرف در دوران بارداری یا شیردهی:
انتظار نمی‌رود که استفاده از کِرِم املا برای جنین در دوران حاملگی خطرزا باشد. اما در هر صورت، در دوران مصرف این دارو اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به پزشک خودتان اطلاع دهید. لیدوکائین و پریلوکائین که در کِرِم املا موجود هستند، می‌توانند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد آسیب در نوزاد شوند. اگر در دوران شیردهی به سر می‌برید، به دکترتان بگویید.

نحوه مصرف:
کِرِم املا را به همان صورتی که روی جعبه‌ی آن نوشته شده و یا دکتر به شما گفته، استفاده کنید. آن را حتماً با تجویز پزشک استفاده کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کرده و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. ممکن است لازم باشد که شما کِرِم املا را ۴ ساعت قبل از جراحی و یا انجام کارهایی مانند لیزر موهای زائد، بد منزل استفاده کنید. دستورالعملی در مورد مقداری از این دارو که می‌توانید استفاده کنید و چه مدت زمانی آن را روی پوست بمالید، از طرف پزشک به شما داده می‌شود. از دستورالعمل پزشک یا مواردی که روی دارو نوشته شده به دقت تبعیت کنید. در صورتی که هر گونه سوال در مورد استفاده از این دارو داشتید، از دکتر و یا مسئول داروخانه بپرسید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1538



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional