کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


کرونا ویروس و بیماری انسدادی ریه:


1.آیا من به دلیل آسم یا COPD  بیشتر در خطر ابتلای به عوارض کرونا ویروس هستم؟
در واقع HSE  گروه هایی را شناسایی کرده است که در زمان چرخیدن ویروس در جامعه اطراف آنها در معرض ریسک بالای ابتلا به بیماری شدیدی از کووید- ۱۹ (کرونا ویروس) قرار دارند. این گروه ها عبارتند از:
افراد (بزرگسالان یا کودکان) مبتلا به بیماری های طولانی مدت شامل افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی افراد مبتلا به هر نوع بیماری که بتواند عملکرد تنفسی را به خطر بیاندازد.  HSE اعلام کرده است که “خود جدا سازی حفاظتی” در گروه های آسیب پذیر توصیه می شود. به این معنی که شما باید از تعاملات اجتماعی رو در رو و غیر ضروری اجتناب کرده و از تماس فیزیکی با دیگران خودداری کنید.
به عنوان فردی در این گروه آسیب پذیر، بی نهایت مهم است که بیماری تنفسی خود را تا حد امکان کنترل کرده و تا حد ممکن سالم بمانید. لطفا قسمت زیر را برای توصیه در مورد بهترین نحوه مدیریت آسم یاCOPD  ببینید. افراد مسن تر (برای مثال افراد بالای ۶۵ سال) که علائم سیستم ضعیف را دارند یا آنهایی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند بیشتر در معرض خطر عوارض شدید کرونا ویروس قرار دارند.
2.آیا به دلیل آسم وCOPD  بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس قرار دارم؟
HSE  توصیه کرده است که به این اعتقاد ندارد که افرادی که در گروه های آسیب پذیر یا پر خطر قرار دارند ریسک بالاتری برای ابتلا به کرونا ویروس داشته باشند. اما همانطور که در سوال ۱ نشان داده شد، متاسفانه ممکن است در صورت ابتلا به کرونا ویروس در معرض خطر بیماری شدیدتری ناشی از این ویروس قرار بگیرند.
3.چطور می توانم بفهمم که آیا تنگی نفس من در نتیجه وخامت آسم یا COPD  است یا در نتیجه کرونا ویروس؟
علائم تنفسی همراه با کووید- ۱۹ شبیه به تنگی نفس و سرفه همراه با آسم یاCOPD  است. علامتی که آسم یا COPD را از کووید- ۱۹ متمایز می کند، تجربه یک تب جدید است. تب علامتی است که در موارد تایید شده کووید- ۱۹، شایع ترین علامت بوده است. HSE  به طور ویژه روی بیمارانی که تب یا سرفه جدیدی را تجربه می کنند تاکید می کند. اگر احساس سردی می کنید یا احساس می کنید داغ هستید یا احساس لرز یا استخوان درد می کنید، باید با پزشک محلی خود تماس بگیرید و او را از این حقیقت آگاه کنید.
پزشک و پرسنل درمانی، شما را نسبت به آنچه که بعدا ممکن است اتفاق بیفتد راهنمایی خواهند کرد. احتمالا برای این ویروس از شما تست گرفته خواهد شد و از شما خواسته می شود که تا زمان حصول نتیجه خود را ایزوله کنید. متخصصان مراقبت های بهداشتی و پزشکان و هر متخصص مربوطه دیگری از شما مراقبت خواهند کرد و اطمینان خواهند داد که بهترین درمان را برای کمک به شما در این زمینه خواهید داشت.
4.علائم ویروس چیست؟
تب (تب بالا)
سرفه که می تواند هر نوع سرفه ای باشد نه فقط سرفه خشک.
تنگی نفس
مشکلات در نفس کشیدن
علائم دیگر عبارتند از خستگی مفرط، سر درد، گلو درد، درد شدید یا نسبی
5.ویروس چگونه بر آسم یا COPD  من تاثیر می گذارد؟
اگر شما به یک بیماری طولانی مدت تنفسی مبتلا باشید یا بیماری که بتواند عملکرد تنفسی شما را به خطر بیاندازد، در صورت آلوده شدن به کرونا ویروس ممکن است علائم شدیدتری را تجربه کنید. از آنجایی که تعدادی از علائم، تنفسی هستند مهم است که علائم خود را به دقت کنترل کنید.
علائم نام برده شده در بالا را در خود چک کنید و در صورت وجود هر گونه نگرانی با پزشک خود تلفنی تماس بگیرید. بسیار مهم است که داروی تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف کنید. در این میان اطمینان حاصل کنید که آسم یا COPD  خود را تا حد امکان کنترل نمایید.
6.واکسیناسیون_چه زمانی واکسنی برای کووید- ۱۹ وجود خواهد داشت؟
کرونا ویروس (کووید- ۱۹) یک ویروس جدید است. محققان و متخصصان مراقبت های بهداشتی از سراسر دنیا با هم همکاری می کنند تا در مورد نحوه کار این ویروس اطلاعات بیشتری بدست آورند و در حال تبادل اطلاعات برای ارائه داروهای درمان کننده ویروس و واکسن هایی برای حفاظت از افراد در برابر گسترش آن می باشند.
این نوع فرآیند به طور سنتی زمان زیادی طول می کشد اما افراد زیادی در حال حاضر در حال همکاری با هم روی این ۲ جنبه هستند. یعنی درمان و پیشگیری. به این صورت که درمان و واکسن باید به سرعت تولید شده و توسعه پیدا کنند همراه با فرآیندهای مهم ثبت دارو که باید دنبال شوند. همه اینها باید به سرعت پیگیری شوند‌.
7.آیا من یا فرزندم باید واکسن آنفولانزا بزنیم؟
آنفولانزا بیماری متفاوتی با کرونا ویروس است. واکسن آنفولانزا به بدن شما در ایجاد آنتی بادی هایی کمک می کند تا در صورت ابتلا به آنفولانزا، برای مقابله با این ویروس آماده باشد. نشان داده نشده است که واکسن آنفولانزا تاثیری بر کاهش احتمال ابتلا به کرونا ویروس یا کاهش شدت علائم آن داشته باشد. ما قویا توصیه می کنیم که تمام بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی هر سال واکسن آنفولانزا بزنند. هر چند که به طور خاص در مورد کرونا ویروس کمکی نمی کند.
8.آیا من باید خودم را ایزوله کنم؟ اگر بله این امر شامل چه چیزهایی می شود؟
در حال حاضر از افراد خواسته می شود که اگر علائمی شبیه آنفولانزا دارند خودشان را بدون توجه به سابقه سفر یا تماس ایزوله کنند. برای مثال علائمی مثل تب، سرفه، درد عمومی بدن یا مشکلات تنفسی. خود ایزوله کردن عبارت است از ماندن در داخل منزل و دوری کامل از تماس با افراد دیگر. این امر برای جلوگیری از ابتلای افراد دیگر خواسته می شود.
اگر پزشک تشخیص دهد که علائم شبه آنفولانزایی شما ممکن است در نتیجه کرونا ویروس باشد، پزشک از شما خواهد خواست که خود را قرنطینه کنید.
این امر می تواند:
قبل از اینکه برای کرونا ویروس تست شوید
در حالیکه منتظر جواب تست هستید
و اگر نتیجه تست کرونا ویروس مثبت داشته اید از شما خواسته شود.
افراد گروه های آسیب پذیر مثل افراد مبتلا به بیماری های مزمن تنفسی یا هر بیماری که می تواند عملکرد تنفسی را به خطر بیاندازد، توسط HSE توصیه می شوند که “خود جداسازی حفاظتی” داشته باشند. یعنی اجتناب از تعاملات اجتماعی رو در رو و غیر ضروری و اجتناب از تماس فیزیکی با دیگران.
9.آیا من باید خودم را قرنطینه کنم و این شامل چه کارهایی می شود؟
قرنطینه برای محدود کردن جابجایی افرادی که ممکن است در معرض یک عفونت قرار گرفته باشند اما هنوز بیمار نباشند مورد استفاده قرار می گیرد. خود قرنطینگی عبارت است از اجتناب از تماس با افراد دیگر و موقعیت های اجتماعی تا حد امکان. اگر با یک مورد تایید شده کرونا ویروس تماس نزدیکی داشته اید و هنوز مشکلی ندارید لازم است خودتان را قرنطینه کنید.
قرنطینه برای محدود کردن جابجایی افرادی که ممکن است در معرض یک عفونت قرار گرفته باشند اما هنوز بیمار نباشند مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از این افراد هرگز بیمار نخواهند شد در حالیکه بعضی دیگر علائم کووید- ۱۹ را در روزهای بعدی بروز خواهند داد.
افراد گروه های آسیب پذیر مثل افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مزمن یا افراد مبتلا به هر گونه بیماری که عملکرد تنفسی را به خطر می اندازد توسط HSE  توصیه می شوند که به “خود جداسازی حفاظتی” اقدام کنند. یعنی از تعاملات اجتماعی رو در رو و غیر ضروری اجتناب کرده و از تماس فیزیکی با دیگران خودداری کنند.
10.آیا من باید به خود جداسازی اقدام کنم و این شامل چه چیزهایی می شود؟
افراد گروه های آسیب پذیر مثل افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مزمن یا افراد مبتلا به هر گونه بیماری که عملکرد تنفسی را به خطر می اندازد توسط HSE  توصیه می شوند که به “خود جداسازی حفاظتی” اقدام کنند. یعنی از تعاملات اجتماعی رو در رو و غیر ضروری اجتناب کرده و از تماس فیزیکی با دیگران خودداری کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 690



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional