کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


کنترل زنگ گوش:


صداهای اطراف، دنیای ما را زیبا می کند و به آن زندگی میبخشد . صدای خنده، صدای امواج دریا , موسیقی و  این دسته از صداها مانند نوایی دل انگیز و طنینی خوشایند , زندگی ما را سرشار از نشاط و شادابی می کند. حال تصور کنید زمانی بطور ناگهانی صداهایی را در گوش خود می شنوید که خوشایند نبوده و از کنترل شما خارج است. این نوع صداها را که ممکن است بصورت سوت, زنگ , شرشر آب و فشششش و غیره باشد، وزوز می نامیم.
وزوز گوش صدایی است که از بیرون به گوش نمی رسد بلکه شما آنرا در داخل گوش خود می شنوید و ممکن است یکی از گوش ها و یا هردو گوش شما را تحت تاثیر قرار دهد. تحقیقات در زمینه وزوز نشان از نامشخص بودن عامل آن در بسیاری از مواقع دارد و در بسیاری از افراد عامل نامشخصی دارد. افراد دچار وزوز گوش فکر می کنند که کسی درک درستی از مشکل و احساس ناخوشایند آنها ندارد و اغلب موارد از پزشک خود می شنوند که وزوز درمان ندارد و از این بابت ممکن است دچار یاس و ناامیدی شده و دچار گوشه گیری، انزوا و افسردگی شوند.
از آنجایی که عوامل وزوز گوناگون و زیاد است، هنوز هیچ داروی مشخصی برای درمان قطعی آن پیدا نشده است. با این وجود حتی در درمان وزوز مزمن هم  راههکارهایی برای رهایی و یا کنترل آن وجود دارد. در این مقاله سعی شده است به کسانی که از وزوز گوش رنج می برند کمک کنیم تا با تشخیص و روشهای درمانی وزوز گوش اشنا شوند و روش ها و راهکارهای فردی برای رهایی از این مشکل را بیاموزند. در این مقاله آموزش می بینید چگونه با وزوز گوش زندگی کنید و پیش از آنکه وزوز گوش شما را در کنترل خود در اورد، شما آن را تحت کنترل خود قرار دهید.
همان طور که در ابتدای سخن گفته شد، وزوز می تواند بصورت صدای سوت، صدای هیس هیس، صدای غرش و یا زنگ زدن در داخل گوش بروز نماید. وزوز یا Tinnitus  در زیان لاتین از فعل Tinner  به معنای زنگ زدن می آید . نوع، زیر و بمی و بلندی صدای وزوز در افراد مختلف متفاوت است.
درصورتی که صدای وزوز به صورت موقت در گوش شنیده شود و بعد از زمان کوتاهی حذف شود , به آن وزوز حاد می گویند. مانند صدایی که بعد از کنسرت بصورت وزوز در گوش شنیده می شود. اما برای میلیونها نفر در دنیا , وزوز بصورت مداوم شنیده می شود (به مدت بیشتر از ۶ ماه)  که در آن صورت آن را وزوز مزمن می نامند.
اکثر افراد وزوز را پیامد اثر منبع و محرکات صوتی  بسیار ضعیف و یا اساسا هیچ محرکی می دانند  . از هر ۵ نفر یک نفر آن را تجربه کرده است و آن را غیر قابل تحمل می داند. وزوز گوش کیفیت زندگی افراد را دستخوش تغییرات منفی می کند. در ۹۰درصد موارد وزوز گوش با آسیب های شنوایی همراه است. وزوز گوش می تواند ناشی از مشکلاتی در داخل سیستم شنوایی و یا خارج از آن باشد. اکثر اوقات علل ابتلاء به وزوز گوش مجموعه ای از عوامل متفاوت است.
وزوز گوش شامل دو دسته اند که به ان آبجکتیو و سابجکتیو می گویند. در نوع ابجکتیو، دیگران نیز وزوز گوش فرد را می شنوند و بطور کلی از طریق پزشک قابل ارزیابی و درمان است. اما در نوع سابجکتیو تنها فرد دچار وزوز است که آن را می شنود و هیچ منبع صدای خارجی ندارد و منبع آن درونی است و هرچند خود رد آن را می شنود، در واقع یک حس است نه صدا و این در حالیست که نمیتوان آن را حاصل توهم فرد دانست.

1  |  سمعک نعمتی  |  بازدید: 1500



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional