کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


گرفتگی بینی و عمل بینی گوشتی:


گرفتگی بینی مانند زمانی است که شما سرما خورده اید و نفس کشیدن از طریق بینی برای شما کار سختی است. این گرفتگی بینی در هفته های اول بعد از عمل بینی رخ می دهد و نفس کشیدن را برای شما سخت تر می کند. شما در مدت داشتن این عارضه نباید از قطره های بینی استفاده کنید زیرا می تواند در  فرایند عمل بینی تاثیر داشته باشید. پس در آوردن مش (تامپون) های درون بینی که معمولا در 48 ساعت پس از جراحی توسط پزشکتان در آورده می شوند، باید هر چند ساعت یکبار درون بینی خود را با کمک سرنگ و با سرم تجویز شده، شستشو دهید بخصوص زمانی که احساس کردید بینی تان گرفته استثیف شدن گوش پاک کن با خون آبه، مواد لزج زردرنگ و مخاط بینی خواهید شد که کاملا طبیعی هستند و جای هیچ نگرانی نیست. تمیز کردن بینی پس از جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید آن را پشت گوش بیندازید. این عارضه نباید در مدت طولانی برای شما وجود داشته باشد و زودهنگام از بین می رود.
غذا خوردن پس از عمل بینی – رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی:
تغییر رژیم غذایی یا استفاده از یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی یکی از فرایند های مهمی است که هر شخصی بعد از جراحی خود باید انجام بدهد. به همین دلیل نیاز است که رژیم های غذایی در هنگام عمل بینی جدی گرفته شود و از یک رژیم مناسب برای خود استفاده کنید.
پس از جراحی تا 8 ساعت نباید غذای سفت حتی کیک بخورید و تنها مجاز به مصرف آبمیوه هستید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید با نی چیزی بنوشید زیرا خونریزی زیر پوست را بیشتر کرده و این باعث بروز کبودی بیشتری خواهد شد. همچنین نوشیدن با نی، فشار زیادی به بینی وارد می کند.
سعی کنید روزانه یک استکان آب جوش + یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق چایخوری پودر پسته مصرف کنید تا روند بهبودی شما را افزایش دهد.
خوردن آب آناناس را به شدت توصیه می کنیم. زیرا آناناس روند بهبودی زخم ها و جوش خوردن استخوان ها را افزایش می دهد.
در هفته اول سعی کنید مواد غذایی سفت نجوید و از سوپ، شوربا (حتما با گوشت چرخی درست شود یا آب استخوان)، انواع حلیم بخصوص حلیم گندم، آش های له و کاملا پخته شده استفاده کنید.
تخم مرغ آب پز هم می تواند مورد مناسبی باشد که نه تنها پروتئین زیادی به شما می رساند بلکه دارای ارزش غذایی زیادی است.
مصرف نوشیدنی های گرم و سرد پس از عمل نقش بسزایی در بهبودی شما ایفا می کند.
در بخش زیر برخی از میوه های مفید برای عمل بینی بیان شده اند که استفاده از آنها در کم شدن عوارض و بهبود ورم بینی شما کمک خواهد کرد.
و مهم تر از همه نمک غذای خود را کاهش دهید.
بهترین میوه بعد از عمل جراحی بینی:
هر نوع میوه ای که دارای ویتامین های زیاد و مفید برای بینی شما باشد، می تواند برای تان کاربردی شود. مثلا سیب یکی از میوه هایی است که دارای ویتامین های بسیاری می باشد. ویتامین می تواند در روند بهبود عوارض و ورم بینی شما نقش بسزایی داشته باشد و در حقیقت ویتامین یکی از عنصر هایی است که به سیستم دفاعی بدن تان در مبارزه با باکتری ها کمک خواهد کرد. البته به هیچ وجه نباید سیب را بجوید و باید آب آن را مصرف کنید.
در برخی از افراد دیده شده است که بعد از عمل بینی، عفونت های سطحی خاصی درون بینی شان به وجود آمده است. دلیل رخ دادن این عفونت ها عدم استفاده از رژیم غذایی مناسب می باشد زیرا باکتری ها به وسیله ویتامین ها می توانند به طور کل از بین بروند. پس سعی کنید در کنار سیب، از میوه های دیگری همچون آب آناناس، موز، آب پرتقال هم استفاده کنید تا با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه نشوید.
خوردن برنج بعد از عمل بینی گوشتی:
مصرف گوشت و برنج در کنار ویتامین های بسیاری که دارد، توصیه زیادی نمی شود مگر اینکه کاملا پخته و میکس شده باشند. در هفته های اولی که بینی خود را عمل کرده اید باید سعی کنید از رژیمی پیروی کنید که در آن میوه و سبزیجات زیادی وجود دارد زیرا کاربردی ترین ویتامین ها برای شما درون میوه جات و سبزیجات است.
خوردن موز بعد از عمل بینی:
موز در بسیاری از مواقع به عنوان یک وعده کامل غذایی محسوب می شود. دلیل این وعده کامل، ویتامین های بسیاری است که در موز وجود دارد. اگر در بینی خود احساس درد و ورم زیادی دارید روزانه یک موز مصرف کنید تا بعد از یک هفته تاثیر این میوه را بر روی بدن و بینی خود احساس کنید.
اب هویج برای عمل بینی گوشتی:
آب هویج با تمام تاثیر های مفید خود بر روی بدن و خصوصا چشم، تاثیر زیادی بر روی بینی ندارد. البته استفاده از آن کاملا مفید است و می تواند کمک زیادی به سیستم ایمنی بدن شما کند اما برای بینی شما ویتامین هایی مورد نیاز است که بسیاری از آنها را نمی توان در اب هویج مشاهده کرد. به هر دلیل استفاده از ان هم، مشکلی نخواهد داشت.
تاثیر آب کرفس بر ورم بینی گوشتی:
آب کرفس چربی بسیار کم و ویتامین بسیار زیادی دارد. یکی از مقوی ترین سبزیجات برای بدن نیز آب کرفس می باشد. به همین دلیل سعی کنید روزانه یک لیوان آب کرفس یا به طور هفتگی مصرف داشته باشید. آب کرفس، ورم بینی و کبودی اطراف چشم را به طور چشمگیر و معجزه آسایی بهبود می بخشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 651



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional