کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی ارده و شیره:


خواص ارده و شیره به عنوان یک ماده غذایی صد در صد طبیعی بسیار است. کنجد اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین دردبخشی از خواص آن است.
ارده چیست؟
ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید. در حقیقت ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. ارده فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و به عبارتی صددرصد طبیعی است. ماده اصلی و تنها ماده تشکیل دهنده آن کنجد است. در واقع مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد.
خواص بی شمار ارده:
برای اینکه به خواص ارده و شیره اشاره کنیم در ابتدا بهتر است خواص ماده اصلی تشکیل دهنده ارده یعنی همان کنجد به طور مختصر بگوییم.
کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه به کلسیم بدن است؛ مصرف 50 گرم از کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می کند.
دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می آید.
این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند می تواند بسیار مۆثر باشد.
افرادی که شیر دوست ندارند و یا به هر دلیل مصرف شیر به مزاجشان سازگار نیست می توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می آید، استفاده کنند.
ارده و شیره یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم می باشد

خواص ارده و مواد حاوی آن:
• گفتنی است خاصیت اصلی انواع شیره و ارده، انرژی زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شوند.
• دانه ی کنجد متفق القول اید که مغذی و نرم کننده است. برای نرم کردن سینه مفید است و ملین و مسهل است.
• ارده و شیره یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم می باشد. منضج دمل ها و زخم های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو می باشد. مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است.ارده و شیره هر دو گرمی هستند و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی خوردن.
• از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود و برای درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است.
• به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلواارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه شان هم می شود.
• شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب»و «ث» دارد و در ضمن ضدنفخ هم هست.
• مدر قاعده آور است.

فواید بی نظیر کنجد سیاه:
دانه های سیاه کنجد از نظر خواص ترجیح داده می شود  و در کشورهای زیادی این دانه ها به عنوان پاد زهر مورد توجه است و به علاوه برای معالجه ی بی حسی، کرختی، فلج، یبوست و کاهش فشار خون بالا تجویز می شود. همچنین شیره در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیرمفید بدن می شود و کارشناسان تغذیه آن را پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده می دانند. البته شیره انگور محرک اعمال کبدی هم هست و به خون سازی نیز کمک می کند. شیره و ارده، هر دو تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند. در ترکیب غذایی خرما، فسفر و آهن وجود دارد که مصرف شیره خرما در وعده صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می شود.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 1403



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional