کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عوارض کم شنوایی در کودکان:


کم شنوایی را می توان از جمله اختلالات پنهان در نوزادان دانست که در صورت عدم اطلاع و شناسایی نشدن این اختلال؛ فرد مبتلا در ادامه پیامد های ناگواری را خواهد چشید. امروزه روش غربالگری از جمله اصلی ترین روش ها برای درمان کم شنوایی و شناسایی کودکان کم شنواست.
کم شنوایی در کودکان وضعیتی پنهان است و در صورت اجرا نشدن برنامه های غربالگری شنوایی، ممکن است کم شنوایی و یا حتی ناشنوایی چندین ماه پس از تولد پنهان بماند.
كاهش شنوايي شايع ترين نقص مادرزادي است و ميزان شيوع كم شنوايي در زمان تولد بيش از 2 برابر مجموع ديگر اختلالات قابل ارزيابي كودكان است.
كودك از همان ماه هاي اول تولد شروع به يادگيري زبان مي كند، افت شنوايي عاملي است كه اين فرآيند را به خطر مي اندازد. كم شنوايي عوارض گسترده اي را با خود به همراه دارد و باعث آسيب هاي جدي در رشد طبيعي گفتار و زبان مي شود. از طرفي، آزمون هاي شنوايي بسيار دقيق است و مي تواند افت شنوايي بسيار ضعيف را هم تشخيص دهد.تحقيقات نشان داده است كه عدم تشخيص كم شنوايي هاي تك گوشي احتمال عقب ماندگي تحصيلي كودكان را تا 10 برابر افزايش مي دهد.
از آنجا كه كم شنوايي پس از معلوليت ذهني و جسمي شايع ترين مشكل مادرزادي است، اجراي طرح غربالگري شنوايي در ماه هاي آغاز تولد ضروري است. انجام غربالگري شنوايي در تمام دنيا اهميت به سزايي دارد و كم شنوايي اگر در دوران نوزادي تشخيص داده شود و به موقع براي درمان هاي دايمي، جراحي و يا استفاده از سمعك اقدام شود در آينده در رشد گفتاري و اجتماعي كودك تأثيرات بسيار مطلوبي مي گذارد.
كودكان كم شنوا در صورت عدم شناسايي به موقع، از نظر رشد گفتاري نسبت به همسالان خود عقب مي مانند و از لحاظ ارتباط و گفتار نيز دچار مشكلات جبران ناپذيري مي شوند. اين كودكان اگر ناشنوا باشند با عوارض بسيار بيشتري رو به رو مي شوند و زمان طلايي براي كاشت حلزون كه زير 2 سالگي است را از دست مي دهند.
اگر غربالگري براي كودكان كم شنوا در همان ماه هاي آغازين تولد در زير 6 ماهگي انجام شود و در صورت وجود مشكل از همان ابتدا كارهاي درماني انجام گيرد آن ها مي توانند مانند بچه هاي عادي از زندگي، ‌بازي و كلاس هاي درس لذت ببرند و رشد عقلي، گفتاري و اجتماعي آن ها عادي و مطابق با همسالان خواهد بود.
كنترل بيماري هاي غير واگير با توجه به شيوع آنها جزو سياست هاي وزارت بهداشت و درمان است و غربالگري شنوايي و كنترل آن در بين اين اولويت ها قرار دارد و مي تواند در كاهش معلوليت ها نقش عمده اي داشته باشد. اين متخصص گوش و حلق و بيني عنوان كرد:‌ در حال حاضر پوشش غربالگري شنوايي به منظور شناسايي افراد كم شنوا و ناشنوا 60 تا 70 درصد است و سياستگذاران بايد به سمت انجام 100 درصدي اين نوع غربالگري ها بروند.
طبق آمار موجود از هر يك هزار تولد در فارس 2 تا 3 نوزاد کم شنوا هستند و يك نفر در هر هزار تولد نيز ناشنوا به دنيا مي آيد. اين بيماري جزو معلوليت هاي شايع و خاموش است و آثار ظاهري چندان مشخصي ندارد. وي افزود: سالانه حدود 80 هزار نوزاد در فارس متولد مي شوند كه 200 نفر از اين تعداد كم شنوا هستند و حداقل 15 درصد آنها به دليل عدم تشخيص زود هنگام از دريافت به موقع خدمات درماني و توانبخشي باز مي مانند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 48



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional