کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پرده گوش (پرده صماخ):


پرده گوش پرده صماخ نامیده می شود یک پوسته نازک در ساختار گوش می باشد بین گوش خارجی و میانی نهفته است.
گوش کلا به سه بخش بیرونی , میانی و داخلی تقسیم می شود امواج صوتی وارد گوش خارجی شده و به پرده گوش ضربه می زنند و موجب ارتعاش ان می شوند.
پشت پرده گوش 3 استخوان کوچک وجود دارد که عبور و مرور ارتعاشات بر روی اسخوان های بخش میانی تاثیر می گذارد استخوان ها پس از ارتعاش امواج را به حلزون گوش داخلی انتقال می دهند که در انجا ارتعاشات به سیگنال هایی تبدیل شده که توسط یک سری فرستنده ها به مغز رفته و سبب مس شوند ما بشنویم.
گوش میانی در پشت پرده گوش به طور طبیعی با هوا پر شده است و با پرده گوش در تماس است و در پشت بینی شیپور استاش قرار دارد و این اجازه را می دهد که هوا در داخل و خارج از گوش میانی در جریان باشد.
پرده گوش پاره شده چیست و چه عواملی باعث آن می شوند؟
پارگی در پرده گوش می تواند انتشار یابد و زیاد شود و شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد میزان از دست دادن شنوایی گوش متفاوت می باشد.برای مثال ایجاد یک سوراخ ریز می تواند موجب از دست رفتن کم شنوایی شود.سوراخ هر چه بزرگتر شود می تواند تاثیراتی بیشتری داشته باشد همچنین اگر علاوه بر ان سه استخوان كوچك متصل به پرده گوش هم اسیب ببیند سبب از دست دادن شنوایی شديدتر می شود.
همچنین با یک سوراخ در پرده شما در معرض یک خطر بزرگ عفونت گوش داخلي قرار می گیرید زیرا پرده صماخ به عنوان یک محافظ در برابر باکتری ها و میکروبهایی که به گوش میانی وارد می شوند عمل می کند .
چه چیز سبب پاره شدن پرده گوش می شود؟
عوامل شامل:
*عفونت گوش میانی می تواند سبب اسیب رساندن به پرده گوش شود که این وضعیت سبب می شود که ترشحات گوش به صورت چرک از گوش میانی خارج شود .
*اسیب مستقیم به گوش(به عنوان مثال برخورد جسم سخت با گوش)
*سروصدای بلند و ناگهانی به عنوان مثال ایجاد یک انفجار بزرگ در نزدیکی شما که در کل امواج ناگهانی سبب سوراخ شدن پرده گوش شما می شود که اغلب شدیترین نوع اسیب می تواند سبب کاهش شنوایی و وزوز گوش(زنگ زدن در گوش ) می شود.
*همچنین پارگی پرده گوش می تواند زمانی رخ دهد که به طور ناگهانی فشار تغییر کند که این اختلاف شدید هوا درخارج از گوش و گوش میانی می تواند سبب پارگی پرده گوش شود.برای مثال هنگام سفر با هواپیما که ایجاد درد در هنگام فرود هواپیما و در طی تغییر ارتفاع بسیار شایع می باشد.با این حال به ندرت پارگی پرده گوش خطرناک می باشد.
*وارد كردن اشیا به داخل گوش (مانند گوش پاك كن)که گاهی می تواند به پرده گوش اسیب برساند.
*گرامت ها یک سری لوله های کوچک هستند که در پرده گوش تعبیه شده اند که توسط چسبی که دارند سبب می شود تمامی ترشحات مخاطی که در گوش میانی به دام افتاده است از گوش خارج شود.هنگامی که یکی از این لوله های کوچک از گوش بیرون می افتد یک سوراخ در پرده گوش ایجاد می شود که به زودی بهبود می یابد.
چگونه پرده گوشی که سوراخ می شود تشخیص داده می شود؟
پزشک به راحتی با نگاه کردن به داخل گوش می تواند پارگی پرده گوش را با دستگاه نوراني مخصوصی به نام اتوسکوپ تشخیص دهد با این حال گاهی مشاهده عفونت ,التهاب ودر پرده گوش دشوار می باشد.
راه درمان پرده گوش چه می باشد؟
در اکثر موارد به درمان نیازی نمی باشد:
سوراخ پرده گوش معمولا بعد از 6 الی 8 هفته بهبود می یابد ان یک ساختار پوست مانند می باشد که مانند پوست بعد از یک مدتی ترمیم می شود در بعضی موارد پزشک در اثر مشاهده عفونت در گوش میانی انتی بیوتیک تجویز می کند تا به طور کامل بهبود یابد.
در اکثر موارد بهتر می باشد که از وارد شدن اب به درون گوش جلوگیری کنید و همچنین گاهی پزشک شما می گوید از گوش پاك كن پنبه اي یا موارد مشابه استفاده نکنید تا اسیبی به گوش شما نرسد. و ممكن است حتي در بعضی موارد پزشک توصیه کند شنا هم نکنید تا کاملا پرده گوش بهبود یابد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 25



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional